Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Здійснення реєстраційних функцій дасть нотаріусам можливість заробляти, так як передбачена спеціальна процедура розподілу коштів від громадян. Також це забезпечить серед фахівців такого роду здорову конкуренцію. І дозволить Міністерству юстиції відмовитися від невластивих йому функцій.
Вже з понеділка українські нотаріуси почнуть надавати реєстраційні послуги бізнесу і нерухомості, фактично перетворившись на 7000 міні-офісів з надання адміністративних послуг.
Про це в четвер повідомив міністр юстиції Павло Петренко, виступаючи на форумі нотаріусів «Децентралізація у сфері державної реєстрації: нотаріус - державний реєстратор».
У цей понеділок набув чинності пакет законів про реформу системи реєстрації бізнесу та нерухомості. Більше 7000 нотаріусів отримали повний обсяг повноважень державних реєстраторів. Це 7000 міні-офісів надання послуг по всій країні, які надаватимуть ці сервіси прозоро, без корупції і максимально комфортно для кожного українця. З наступного понеділка ви можете звертатися за реєстрацією бізнесу та нерухомості до українських нотаріусів, які отримали весь обсяг повноважень з реєстрації по всій країні, - зазначив глава Мін'юсту.
Він додав, що прийнятими законами також вводиться принцип екстериторіальності, тобто на рівні законів легалізуються електронні онлайн-сервіси, які досі мали статус пілотних проектів. Крім того, з наступного року Міністерство юстиції вже не буде виконувати не властиві йому реєстраційні функції. А вже з 30 квітня наступного року інститут державного реєстратора Мін'юсту взагалі зникне з системи органів державної влади.
За словами Петренка, немає жодного сумніву в тому, що нотаріальне співтовариство впорається з новими обов'язками. Адже за роки існування інституту приватних нотаріусів вони довели свою професійність і по праву вважаються найбільш організованим професійним співтовариством юристів.
Передача права здійснювати реєстраційні функції нотаріусам забезпечить реальну конкуренцію як серед нотаріусів, так і між нотаріальним співтовариством і центрами адмінпослуг, які будуть створені місцевою владою, переконаний керівник Мін'юсту.
Завдяки такому підходу ми раз і назавжди позбудемося таких ганебних явищ, як черги, хабарництво і неякісне обслуговування. Адже громадянин сам вибиратиме до кого звернутися за послугою. І якщо йому не сподобається якість обслуговування, зможе піти до іншого фахівця, - зазначив міністр.
За словами Петренка, щоб мотивувати нотаріусів взяти на себе надання послуг з реєстрації, прийнятими законопроектами передбачено перерозподіл коштів, які громадяни платять за отримання сервісів.
40% коштів, отриманих за послуги з державної реєстрації, що надаються нотаріусами, будуть надходити до Державного бюджету. А 60% від сплаченої суми отримуватимуть нотаріуси за надані послуги, - повідомив він.